Baza wymagań prawnych

Ocena zgodności z wymaganiami prawnymi

Opis działania bazy Lexes

23/11/2021

Zobacz nasze poradniki filmowe

 

Logowanie

Podczas logowania do bazy wymagań prawnych LEXES, należy wprowadzić adres email na który został wykupiony dostęp do serwisu oraz hasło nadane przez administratora serwisu.

Przeglądanie i wyszukiwanie wymagań prawnych

Każdy dział został podzielony na kategorie. Podział na kategorie przyjęto z punktu widzenia najczęściej wyszukiwanych fraz dotyczących bhp czy ochrony środowiska. Z każdego aktu prawnego wybrano wymagania prawne i zestawiono je tematycznie. Do każdego wymagania prawnego przypisano akt prawny z którego pochodzą wraz z linkiem do tego wymagania oraz nazwą dokumentu lub formularza, jeśli wymaganie prawne go powołuje do życia.

Tworzenie listy wymagań

Użytkownik systemu może tworzyć własną bazę wymagań prawnych poprzez dodawanie tych wymagań z listy głównej. Lista ta może zostać wyeksportowana do pliku Excel lub PDF. Ponadto lista posłuży do przeprowadzenia oceny zgodności.

Dodawanie własnych wymagań

Użytkownik ma możliwość utworzenia własnych wymagań, które będą oparte na np. wewnętrznych (firmowych) procedurach bądź rozporządzeniach.

Ocena zgodności

Na podstawie utworzonej listy wymagań prawnych, użytkownik może przeprowadzić ocenę zgodności. Ocenę tą użytkownik może zapisać w formie raportu (wraz z ze stroną tytułową czy streszczeniem wyników) i zapisać w pliku PDF.

1. Działy

Baza została podzielona na działy:

- bezpieczeństwo i higiena pracy

- ochrona środowiska

- Ochrona przeciwpożarowa

- Substancje i materiały niebezpieczne

2. Wymagania prawne

Każdy dział został podzielony na kategorie . Podział na kategorie przyjęto z punktu widzenia najczęściej wyszukiwanych fraz dotyczących bhp czy ochrony środowiska. Z każdego aktu prawnego wybrano wymagania prawne i zestawiono je tematycznie. Do każdego wymagania prawnego przypisano akt prawny z którego pochodzą , wraz z linkiem do tego wymagania oraz nazwę dokumentu lub formularza, jeśli wymaganie prawne go powołuje do życia.

3. Baza własnych wymagań prawnych i innych

Użytkownik systemu może wykupić dostęp do dodatkowej usługi - możliwości tworzenia własnej bazy wymagań prawnych - list kontrolnych poprzed dodawanie tych wymagań z listy głównej oraz dodawać własne wymagania prawne i inne.

4. Ocena zgodności z wymaganiami własnymi i innymi.

Wygenerowana w ten sposób lista wymagań własnych stanowi dane wejsciowe do wykonania oceny zgodności z tymi wymaganiami. Użytkownik mający dostęp to tej cześci usługi może ocenić zgodność z każdym z wymagań, opracować rekomendację a następnie wygenerować raport z oceny zgodności dla własnej organizacji w formacie PDF.

5. Systematyczne informowanie o zmianach wymagań prawnych

Za pomocą newslettera użytkownik otrzymuje informację o wprowadzonych zmianach do bazy oraz o dokonanych i planowanych zmianach wymagań prawnych. 

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

Wszelkie prawa zastrzeżone © QES Consulting 2024